Social media within the military and defence sector europe
Otázka: Co bylo obsahem Vaší přednášky v Nizozemsku (http://www.slideshare.net/smidale/smis-inaugural-social-media-in-the-military-defence-sector-europe), na níž jste byla vyslána MO a kde jste vystupovala z pozice ředitelky sociálních médií MO? Podle tématu to mělo nějakou spojitost s podivnými komunikačními toky ohledně upřesnění, jak velký odznak se nosí na baretu? Případně s obdobnými tématy, kdy vojáci znají obsah rozkazu dříve (či jinak) než jim je nakonec vyhlášen?
Stanovisko slečny Paškové
Seznam nedořešených témat dle Karel Kout, otázka 18: Pan Kout sice ze stránek konference správně vyčetl, že jsem tam byla organizátory označena jako "ředitelka sociálních médií MO", nicméně ráda bych podotkla, že toto byla iniciativa organizátorů, jelikož já jsem se označila jako social media manager, funkci pak označila jako social media administration and military community support - viz obrázek (mám to ostatně i na vizitkách).
To je ale vedlejší, jádro dotazu směřuje na moji prezentaci. Ta je dostupná na http://www.uschovna.cz/zasilka/MAM3VSLGZ56L3S3H-IRN a doprovázela jsem ji neustálým výkladem v délce cca 30 minut. Jak se můžete přesvědčit, jádrem bylo především představit systém ve správě social media, který uplatňujeme na MO ČR, takříkajíc "prodat, co umíme". Součástí pak na konci byly dobré a špatné příklady (či důsledky takto pojaté - totiž velmi otevřené - komunikace), mezi nimiž lze uvést - jak dovodil pan Kout - třeba skutečnost, že některé informace se šíří cestou social media rychleji než služebním postupem, ale i mnohé další příklady (ten o baretu tam nebyl).
Musím ale dodat, že na líčení těchto konkrétních příkladů zbyl jen minimální prostor, takže jsem se během své přednášky pohybovala více v obecné rovině. Rovněž dotazy posluchačů pak směřovaly na organizační záležitosti vlastní správy social media. V neformálních hovorech jsem pak nejvíce společných styčných bodů našla s britskými kolegy, nejvíce jsem inspirovala kolegy italské.
Po návratu jsem vypracovala mnoha stránkovou zprávu, kde jsem zhodnotila veškeré příspěvky řečníků na konferenci a podněty z nich plynoucí uplatnitelné pro nás. Tato zpráva je interního charakteru, proto ji zde nesdílím. Ostatně je třeba respektovat, že konference byla setkáním profesionálů z oboru a mnoho z ostatních řečníků odmítlo dát volně ke stažení své prezentace byť jen ostatním řečníkům a posluchačům, na dalších bylo označení, že jsou určeny jen pro interní užití atp., tedy ačkoli bych ráda byla sdílnější, nemám k tomu příliš prostoru (na druhé straně vám jistě neuniklo, že si zde v komentářích občas nějakým tím postřehem z dané konference vypomůžu dodnes).
A Koutova reakce: bych nerad aby mi bylo něco podsouváno, netvrdím, že ten director jde za Vámi. Ale určitě se to neobjevilo pouze na jednom místě:Miroslava Paskova,
Director,
Ministry Of Defence
Miroslava Paskova has been the Social Media Manager, MoD https://www.smi-online.co.uk/documentportal/speakerprofile/142389.pdf
Tedy závěrem, prezentace je jistě zajímavá a ono nedorozumění jde jasně za nizozemskou stranou. Prostě zcela nesmyslně uvedli na všechny v internetových médiích dostupné stránky nesprávně označení "director" a tím to celé je. Prostě taková nizozemská akce, Kakaový Bob.
Zdroj obrázků: Facebook, www.smi-online.co.uk